Thursday, May 3, 2012

BETULKAH KITA BENAR-BENAR SEDIH???

 بسم الله الرحمن الرحيم
Jujurnya...ana ni masih ada jiwa2 seni. Tapi seni yang baik2 ajelah.. Dan nasyid/tilawah Quran merupakan aktiviti ko-kurikulum yg paling ana suka waktu zaman kecik2 dulu (masa zaman batu @ zaman bodo2; bukan orang lain kata, ana yang kata). Hakikatnya: skrg pun tak pandai2 lg... =( 
Sekarang dah kurang minat nasyid2 ni, tp tilawah Quran takleh la hilang minat, ye tak...kena sentiasa berminat membacanya, insyaAllah AZAM nak membaca sebanyak mungkin...kasi baby Sumaiyah dgr. =)

Aritu Ummu nak tengok Sumaiyah pakai tudung. Ni dah upload dah. Mari cubit pipi dia ramai2.
*Sumaiyah di ribaan Abi yang tak nampak muka, pakai tudung cam orang nak bernasyid jee, sampai ternampak jamboi. Isy..isy..

Nak ceritanya, lagu kat bawah ni dah biasa terdengar, memang mengusik hati. Bukan bukak radio...ntah terdgr kat mana ntah, lupa dah...Terasa pulak nak upload. Ana letak yang ada terjemahan supaya smua dapat baca yea...insyaAllah.

*Sedikit pembetulan: Kat tgh2 video ni ada terjemahan firman Allah Taala...bkn surah Al-Baqarah spt yg ditulis, tapi surah Ali Imran: ayat 31. Mgkin pembuat video tu tersilap, wallahu alam. Harap maklum. .

Klik full screen untuk tumbesaran & pembacaan yang mantop.
v
v
v
v
v
SUNGGUH!!!
Kita sedih, menangis & berasa pilu apabila mendengar lagu ini...(walaupun tak paham bahasa arab, disertai dengan irama yang mendayu-dayu)
Tetapi cubalah tanya kepada diri sendiri, adakah kita mengikuti sunnah & ajaran2 yang telah dibawa oleh kekasih kita Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam kepada seluruh ummatnya?

Renung-renungkan...
Dan sama2lah kita usaha mengamalkannya. 
Moga Allah beri kekuatan, insyaAllah.

5 comments:

umu6point said...

Assalamualaikum kak,
Subahanallah...lebar senyuman umu tengok pipi sumayyah yang montel ni. Mesti akak selalu cium kan..matanya redup2 je..hee

Jazakillahukhoir ikram umu. sukanye tengok. nape tudungnya longgar sangat. ummi tolong la jahitkan untuk sumaayyah ye :)

ahmad humairi said...

Assalamualaikum,

Comelnye sumayyah, gerenti pandai bernasyid. Macam budak beso je.

Hari-hari saya berdoa kepada Allah mohon dijauhkan daripada sifat dukacita dan sedih. Sesungguhnya terlalu banyak perkara yang mendatangkan kesedihan pada diri ini....wallahualam.

ALIAAZUAN said...

Assalam.

Umu,
Yer la..hari2 musti mau ada kiss dia. Matanya redup2 tu mgkin sbb ujan nak turun. =)
Dan tudungnya longgar pulak tak lain tak bkn sbb uminya malas nak jahit. Hehe, insyaAllah dh ada org tegur ni kena la jahit. Jap ye nk tengok mesin jahit yg dh berabuk nih.

Ckgu Humairi,
Budak kalau pkai tudung mmg nmpk cam org beso ckgu, hkikatnya ubun2 pun msih lembut lg. Ana rasa dia pun pndai nasyid n tarannum skali cam uminya. heheh!

Moga ana pun dihindarkn drp sifat sedih n dukacita. Tp kalau byk buat salah dgn Allah, mmg perlulah kena rasa sedih sbb dh buat kesilapan. Moga Allah terima kita smua, aamiin.

Ismi Ijmi said...

baik je mata die.,redup :D
cumil.

Bijen M. said...

Kalau Nabi datang rumah tasykil ajak pergi masjid ada majlis apa kita kata?

"InsyaAllah, insyaAllah, pi dulu."

"Err... ada kerja sikit ni."

"Saya bizilah. Tak ada masa nak buat semua ni."

Hmm.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails