Saturday, April 16, 2011

6 BULAN LAGI...

بسم الله الرحمن الرحيم

6 bulan lagi...
Hari menanti hari..
Minggu bersilih ganti..
Bulan bertukar bulan..
Nampak macam lambat lagi,
MasyaAllah..rupanya dah tak lama lagi..

6 bulan lagi..
Apa persediaan yang telah dibuat?
Amal masih kurang, iman masih lemah..
Doapun belum tawajjuh lagi.
Ya Allah...bantu, & kuatkan semangat kami..

6 bulan lagi..
Sugguh, terlalu sedar bahawa diri ini masih perlukan bantuan drp Allah Taala,
Mungkin tak semudah orang lain yang dipermudahkan olehNya,
Daku mesti kuat berusaha,
Menuntut susah payah & pengorbanan yang lebih..
Bersangka baiklah dengan Allah.
Smuanya itu akan mendekatkan diri ini dengan Sang maha Pencipta.
InsyaAllah...
Dan tak lupa juga,
Diri ini masih juga perlukan sokongan daripada para sahabat semua.

6 bulan lagi...
Maaf ya, bukan cerita nak lahirkan anak atau apa..
Tapi, satu perkara besar yang perlu difikirkan.,malahan lebih daripada itu.
Untuk membentuk jiwa yang kental kerana agamaNya.
Tarbiah daripada Allah Taala yang tak ternilai harganya.

6 bulan lagi...
Beg dah tersedia kat bilik solat ni..
Dapat semangat semenjak beberapa hari yang lalu,
tapi masih kosong,
Sebab barang masih ada yang nak pakai.
nak buat macamana, takde spare part..
apa yang boleh letak, letak dulu...sikit-sikit...
Mudah-mudahan setiap kali nak berdoa, mata akan terpandang ke situ dulu.
Biarlah Allah lihat kesungguhan hati ni...
Airmata yang mengalir menjadi bukti...
Dengan harapan Allah makbulkan permintaan hambaNya yg dhoif ini.
Ya Allah...bulatkan hati kami.
Amin...ya Robb.

"ROBBI YASSIR WALAA TU'ASSIR, WATAMMIM BIL KHIR.
WABIKA NASTA'IIN,
YA FATTAH!"

Samada yang kat atas atau kat bawah, dua-dua ada khir, InsyaAllah...

Maaf. Rasanya yang kat atas tu bukan sajak. Jika benar sekalipun, ia adalah sajak yang entah apa-apa..sebab memanglah tak pandai. Jika masuk periksa, mungkin sajak ini duduk kat tangga paling corot..cikgu bahasa janganlah marah ya. Orang lain tak faham pun tak apa.. InsyaAllah, Allah saja yang tau apa yang bersarang dalam hati ana..

Wallahu alam.

26 comments:

umu6point said...

Assalamualaikum kak..
aihh..6 bulan lagi? emm..nape macam sama masanya dengan penantian umu jeee?huhuu.. Tapi sebagai persediaan untuk menempuh 6 bulan dari sekarang, umu sedang menanti 2 bulan lagi... semoga Allah permudahkan. minta doa dari akak juga ye :)

pstt..adakah sama "6 bulan lagi" kita?hehee

aliaazuan said...

salam..
Umu, agaknya sama lah tu.
tp kalau dpt cepat lagi baik..
Umu nnti benda apa, cam nak dpt baby jer.. (^_^)
tahniah..

Anak Pendang Sekeluarga said...

salam,tahniah,
angka 6 bulan itu nampak mcm saspen je..hahhaha

aliaazuan said...

salam.
APS, suspen kah?
kalau 9 bln 10 hari suspen dak? Rasanya org lelaki yang paling menggelabah, ye dak. :-)

Ibnu Mutalib said...

BBNJ lah tu.
amiin,semoga ALlah mudahkan.
tapi BBNJ bukan tafakut 4B sebelum ke?ni kira tafakut awal la kot kan?

masyaALlah kalau masthurat dah kluar BBNJ bukan calang2 dah nih!

aliaazuan said...

salam..
Ibnu Mutalib,
masyaAllah..moga Allah ampunkan diri ini.
Tuan, sblm tafakut lg dh kena tawajjuh awal. Takleh buang masa,kena mula dr skrg.
BBNJ mmg sudah azam lama dh..Ya Allah, amin.

AhliaSaleh(jannah85) said...

Salam aa,
ermm..betul3x(nada upin ipin),azam memang dah lame.Hanya Allah sahja y tahu kesungguhan hati ini.Tawajjuh mmg dah kena start,jaga amal,sambut takaza n semestinya doa lagi n lagi.
Camne yea teknik doa y terbaik,sehingga boleh menitiskan air mata syahdu y hakiki??saye nie ssh benor nak tangkap nangis time doa,pernah gak tny mr.hubby teknik2 tangkap nangis..tapi hati nie keras kot/xde khusuk ketika doa.
Meh lor anto tips2 berkesan utk saye.jazakallah...

Cikgu Sue [CS] said...

salam aa,
apa pun sy doakan yg terbaik utk akk...InsyaALLAH mudah atau sukar jalanNYA, yg penting pasti ada khir yg tersirat..

pssttt...kak jgn lupa roger utk nxt nisab yer...sblum pergi, sy teringin nk jmpa akk... =)

aliaazuan said...

Salam.

AhliaSaleh,
Erm, taktau la nk ckp teknik cmne. Kena paksa sikit kot. Akak pun kdg2 sama..kalau hati tak twajuh, susah gak nk kluar airmata.


CS,
Amin, mudah2an.
InsyaAllah ye, kita roger ye.
Akak mgkin 2nd weekend kot (mknanya cuti sekolah mggu yg tgh2 tu), insyaAllah..Hrp2 dpt la bayan hidayat sekali.

umu6point said...

erk..kak, bukan baby laa..huhuu. siap ucap tahniah lagi tu. malu di buatnye..
2bln lg - 10hari masturat
6bln lg - 40hari masturat > minta doa dapat ke destinasi impian ye kak :)

Cikgu Sue [CS] said...

hmmm nampaknya xberjodoh lah kita...sy xde di sini masa tu....sy sdg minum air 'Bandung' InsyaALLAH...p pun doa ye kita sama2 dpt khuruj lg & lg smpai tiada lg, Amin.

aliaazuan said...

Umu,
Oh yeke? Serkap jarang je. Tp kalau betul pon ape salahnye. :-)
ha, tertib susunan dh nmpk cntik dh tu, insyaAllah LULUSSS!!!


CS,
La...gi Indonesia ke? alhmdulillah..10h/15h? bgus, teruskan azam CS tu, ada jodoh kita jmpa lain kali. InsyaAllah. akak bkn ape, azam tu mmg la nk minum air bandung gak, tp nak kena sdiakan sorang jiran (1st time) nk kluar cuti sekolah ni.InsyaAllah aamin.

ahmad humairi said...

Assalamualaikum,

Takkan lari gunung dikejar,
Usah cemas berdebar,
Kalau jodoh takkan kemana,
pastikan bersua...

Selamat mengerjakan haji....doakan ana ye.

Norsha said...

salam,
huh...jelesnya dgr part kuar2 ni. Dah lama betul tk kuar lama2, asyik kuar 3 hari je...harap2 satu hati nanti Allah mudahkn nak kuar lama2 & jauh2 sikit

Moga Allah permudahkn anda utk capai hajat tu 6 bln dr sekarang

aliaazuan said...

Salam.

Cikgu Humairi,
(^_^) Jazaakallah..Suka dgr nasihat ckgu. Doakan utk kami juga.
Amin..


Norsha,
Ha..tu ada ghibtah yg baik tu. Td baru dgr bayan maulana dr Indonesia. mmg bayannya agak keras, tp itulah hakikat perjalanan hidup kita yg sbnr, dakwah ilallah..

Tokwan said...

6 bulan lagi, lani bulan 5 campur 6 bulan jadi 11 bulan, maknanya bulan November, dihiasi pula gambaq beg. saya doakan aliaazuan dapat keluaq masturat 40 hari/ betuai dak tekaan saya

binti Zakaria said...

salam..

kak! akhirnya kita berjumpa jua.hehe...

best dgr bayan maulana indon itu kn? akak nk g wat haji ker?

selamt kak.. moga Allah mudahkn insyaallah =)

Ziarah76 said...

semoga dipermudahkan Allah

ALIAAZUAN said...

Salam.

Tokwan, err..nama Tokwan apa?
Takpa Tokwan, tekalah macamana pun, kalau itu ada khir utk ana, insyaAllah Allah pilih juga...


binti Zakari,
Err..bila tukar nama ni? smnjk tulis borang tasykil smlm ker..hehe. Bayan mmg best..
InsyaAllah mudah2an smpai gak akak kat sana nnti.


Ziarah76,
Amin...

Tokwan said...

tokwan dulu mengajar kat MMAS rujuk pada komen ante pd N3 kaunseling "Ustazah"

fuad ansari said...

Beg pun kata, "Just Do It"..
InsyaAllah, Allah kabul farma... (",)

Doakan saya ye kak.. Teringin sgt2 nak kluar jemaah masturat..
(Anak dah umur setahun pun,x kluar2 masturat lagi.. haishh..)

ALIAAZUAN said...

Tokwan,
Alhmdulillah dpt tau juga akhirnya, tepat tekaan ana...jazaakillah tokwan/C.M.


Fuad Ansari,
Tuan, beg tu insyaAllah akan jd asbab pmbakar smngt.
Haa..tu dh naik jazbah dh tu..alhmdulillah, lps ni kena ikram hbs2an lah ahlia tu, atau cari msturat kat situ yg boleh dia buat kawan. Paling penting, doa...

نور توفيقة ادريس said...

Pqa punya, 2 bulan lagi...

Best wishes akak:))

ALIAAZUAN said...

Salam.

Laaa..piqa. lamanya tak dtg. sibuk eh..

baik2, tersangat paham dah, insyaAllah.. sabar menanti ye.. :-)

Nur Fannun said...

salam, lagi 6 bln nak pi Makkah ke?

abu zarim said...

masyaAllah,,,,moga Allah pilih kite sume,,,insyaAllah,,,

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails