Tuesday, July 16, 2013

JALAN-JALAN KE BANDUNG & IKRAM SAHABAT

بسم الله الرحمن الرحيم
Selamat menunaikan ibadah puasa & terawih untuk semua...
Posting kali ni hanya letak gmbar2 masa bercuti kat Bandung baru2 ni (6-8 Julai 2013)...kami terbang skeluarga bsama sahabat masturat & suaminya, ni sekadar utk kenangan & ikram sahabat, Leea Zainal yg mau tengok apa yg ada kat sana. Gmbr byk juga, tp sbhgiannya utk simpanan pribadi. Maaf kalau tak menarik.. Taktau nak citer apa..layan je la ye.. :)

 dalam Air Asia..

 Ni airport Bandung.


 Ibis Bandung Trans Studio, hotel kami tggl. Dari tgkt 19 bleh nmpk matahari naik dan jatuh...tp smpai sudah tak jenguk2 pun kat luar tu.. :D

 Sesi malam...jln2 jer sekitar luar hotel. Hotel ni brsambung dgn Trans Studio...tmpt prmainan terkemuka di sana, ada roller coaster dll.. xnaik pun. bleh bayangkan tak jika kami naik bramai2? :D

Sumaiyah yg tpksa bngun awal pg...sdg mnunggu srpn, siaaaaan anak umi. Apepal ntah dh rotate/save byk kali gmbr ni tp xmau jd, sila sengetkan kepala ye.

 Sarapan pagi di hotel, RM25, caj yg trsgt mahal utk brekfes..tp ni je yg muat utk 1 perut. Slebihnye utk keuntungan pihak hotel..hehe.


 Ni la kawah gunung berapi kat Tangkuban Perahu...Subhanallah...

 Penjual lebih ramai drp pengunjung kat Tangkuban Perahu ni...asyik ngekor jer merayu-rayu suruh beli brg dia.



.
Pegi melawat stoberi farm...dan hasilnya.

 tetibe ada sekor kuda kat sblh..tringin nk naik, tp org yg nak naik ni cam x sesuai jer..hehe.


 Entah apa nama restoren yg kami sggh tghri tu...unik betul tmptnya..tmpt yg kami duduk ni kategori biasa je. ada lg yg mnarik tp dh penuh..mknnnya Allah bg sdp sgt. ikan gurame..jus alpukat (avokado), tringt smpai skrg.

 Ni makanan padang yg kami mkn pd mlmnya...jgn cuit smua, nnti juling biji mata nk byr..



 Kek kat kartika sari.

 pisang salai cheese..

 kata pnjual yg asyik mngekor kami di tgkuban perahu tu, batu ni diambil dr kawah gunung brapi...ntah la..

 Jalan2 kat pasar baru yg agak kecewa di sana..nape aliaazuan? nape? nape? :D


  lps sesi kecewa mmbeli belah di tgkt bwh, kami pun naik tgkt paling atas utk mkn tghri.. sblum btolak ke airport. ikan gurame lagik! dan set yg dioder...

 Sumaiyah yg dh keletihan...kat airpot bandung. Nak blk dh..
 selamat tggal...



 Ada 3 benda yg dicari2 tak dpt kat sini...mkn di restoren Kg Daun yg femes tu, eskrim doyan dan kain yg corak2 nya cam gini... :(

Dan lg satu benda pelik yg kami jumpa....org minyak!!! Depa minta sedekah ketuk pintu kereta supir kami. Panik sgguh, x dpt amik gmbr.. jd pinjam dr pokcik gugel ajer.. :D

Walaupun seronok bercuti...tp hati ni tetap rindu nak khuruj mcam kat Nizamudin & Illahabad dulu...amin...moga Allah mudahkn.


8 comments:

ahmad humairi said...

السلم عليكم ورحمة الله

Memang tepakse sengetkan kepala nengok gambo sumayyah tu.....dah beso lebo dia yek...comel!

Wah! jadi oang kaya la kat Bandung tu....derma, jangan tak derma.

Selamat menjalani ibadah puasa, maaf zahir dan batin.

Nur Fannun said...

wah jln2 kt bandung nmpknye..eh ikan goreng tu ikan sebelah nabi kn??

ALIAAZUAN said...

Ckgu Humairi,
Dlu Sumaiyah bulat ckgu, pstu slim, pstu lebo blk.. :)
Dpt le mrasa jd jutawan rupiah jap... :)

Nur fannun,
lama nau x nmpk..
suami ada tnya kat supir, ikan gurame tu ikan talapia ker? Dia angguk2 jer..ntah btul ke tidak..akhirnya smpai sudah kami xtau tu ikan apa. Rupa dia x sama mcm ikan sblh.. Tp sgt2 sodap.

suha said...

Assalamualaikum w.b.t
Nampak macam best je... antara sume gambar tu, yg saya cam cuma airport tu je.. yg lain xtau..Almaklumlah ke sana atas maksud lain..comel sumayyah.. dh besar dia... ikan talapia, xsilap saya dipanggil ikan mas... sebab masa di sana kami dijamu dengan ikan mas...ikan gurame tu xpastilah pulak... hihihihi.. Bandung memang best kan?

Bijen M. said...

Kenapa kecewa pulak?

adrianiku said...

1 CAR TOYOTA AVANZA 2013 FOR 2-5 PAX

PAKET MURAH PROMO "1" : RP 375.000 / 118 RM/ USD 31.25
INCLUDE:
> 12 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
> PLUS DRIVER
> PLUS BBM / MINYAK
> PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR BANDUNG AIRPORT ( SAME DAY TOUR PACKAGE)
> PLUS PARKING TAX
> DALAM KOTA ( PASAR BARU, FO DAGO STREET + RIAU STREET

PAKET MURAH PROMO "2" LEMBANG AREA : RP 425.000 / 133 RM / USD 35.5
INCLUDE:
> 12 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
> PLUS DRIVER
> PLUS BBM / MINYAK
> PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR BANDUNG AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
> PLUS PARKING TAX
> DALAM KOTA + LEMBANG AREA ( FLOATING MARKET, SARI ATER, TANGKUBAN PERAHU)
> TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA


PAKET MURAH "3" CIWIDEY : RP 525.000 / 165 RM/USD 43.75
INCLUDE:
> 24 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
> PLUS TIP DRIVER
> PLUS BBM/ MINYAK
> PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR BANDUNG AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
> PLUS PARKING TAX
> PLUS TOL / HIGHWAY TAX
> DALAM KOTA + CIWIDEY ( KEBUN STRAWBERRY, KAWAH PUTIH )
> TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA DAN MAKAN

PAKET MURAH "4" GARUT : RP 775.000 / 235 RM / USD 77.5
INCLUDE:
> 24 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
> PLUS TIP DRIVER
> PLUS BBM/ MINYAK
> PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
> PLUS PARKING TAX
> PLUS TOL / HIGHWAY TAX
> DALAM KOTA + CIWIDEY ( KEBUN STRAWBERRY )
> TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA DAN MAKAN

PAKET MURAH "5" JAKARTA - BANDUNG : RP 775.000 / 235 RM / USD 77.5
INCLUDE:
> 24 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
> PLUS TIP DRIVER
> PLUS BBM/ MINYAK
> PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR AIRPORT ( SAME DAY TOUR)
> PLUS PARKING TAX
> PLUS TOL / HIGHWAY TAX
> TIDAK TERMASUK TIKET MASUK WISATA DAN MAKAN


NEED HOME STAY
NEW PAKET CARS + HOMESTAY = RP 900.000 NETT
INCLUDE :
> STAY FOR 2D/1N HOUSE IN PESONA BALI RESIDENCE ONLY 5 MINUTES FROM TOLL GATE BUAH BATU
> 2 BEDROOM + 1 BATHROOM FOR 2D/1N
> FOR 4 PEOPLE + 2 KIDS UNDER 12 YEARS
> 12 HOURS CAR USAGE ( TOYOTA Avanza)
> PLUS DRIVER
> PLUS BBM
> PICK UP & RETURN TRANSFER FROM HOTEL OR AIRPORT INTO HOME STAY
> PLUS BREAKFAST FOR 4 PEOPLE

WE PROVIDE KERETA FOR 2 PAX, 7 PAX, 10 PAX, 14 PAX OR BUS.

CALL OR TEXT : +62 8213 97 313 88
whatsapp : +62 8213 97 313 88
ym : adriani_ku@yahoo.com
email : adrianiku@gmail.com
web : http://sopirdibandung.blogspot.com/
web homestay :http://kyahomestay.blogspot.com
PIN BB : 28914414 / aul
facebook : adriani_ku@yahoo.com
twitter : @supirbandung
LINE : +62 8213 97 313 88
cp : aulia

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIREN dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIREN di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIREN saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIREN karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI....Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails